Floppen en fiasco’s

Mislukkingen uit de tijdschriftgeschiedenis

€ 14,90
Uitverkocht
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

ISBN 90 75697 63 5, paperback, ge, 127 pagina’s

Floppen en fiasco’s

Mislukkingen uit de tijdschriftgeschiedenis

Redactie: Helleke van den Braber

Vormgever: PeterPaul Kloosterman

Zet twee mensen bij elkaar en ze richten een tijdschrift op. Als werkplaatsen van de cultuur en als motoren achter maatschappelijke, culturele en artistieke veranderingen hebben tijdschriften een belangrijke rol gespeeld. Soms met succes, en even vaak ook helemaal zonder succes. Dat ambitieuze plannen vaak op grandioze mislukkingen uitliepen, blijkt wel uit Floppen en fiascos. U kunt hier lezen over debacles en mislukkingen, zowel in binnen- als in buitenland. Floppen en fiasco’s biedt een kleurrijk overzicht van bladen in de knop gebroken.

Een ondoordachte bladformule, concurrentie, de kleine Nederlandse markt, financiële perikelen: ze komen regelmatig ter sprake als oorzaken van de floppen en fiasco’s. Het aardigste struikelblok is echter wat omschreven wordt als ‘botsende humeuren en conflicterende temperamenten.

Ed Schilders, De Volkskrant